Spiseloppen

Jeg havde fødselsdag i forrige weekend, og i den forbindelse havde jeg besøg af min familie.. Vi skulle til konfirmation på selve min fødselsdag, så i stedet blev jeg fejret lørdag aften med et besøg på Spiseloppen! Og det var bestemt ikke en dårlig beslutning! Hold da op noget lækkert mad!

Restauranten Spiseloppen bliver kørt som et kollektiv med personale fra 16 forskellige nationaliteter, hvorfor retterne varierer meget. A la´carte menuen udskiftes dagligt og tilpasses årstiden.

Det var en svær beslutning at vælge på trods af, at menukortet ikke er vanvittig stort,  men det hele lød bare så lækkert!For tre af vores vedkommende faldt valget på “lammeculotte med flødekartofler, provencetimbale m. spinat, auberginer og feta, tzatiki m. nachos samt lammesky m. limeblade og ingefær” og min far valgte “Unghanebryst fyldt m. krebsehaler og urter serveret m. Pommes Anna, rodfrugtmousse m. squash og kokos, æble-rødbedesalat samt trøffel-mandel-creme m. appelsin”. Begge retter var enormt lækre, anderledes og nytænkende! Rigtig godt tilberedte – der var ikke noget at sætte en finger på! Så hermed vil jeg varmt anbefale et besøg på Spiseloppen på Christiania.

På vej ud lagde jeg mærke til dette opslag, som jeg synes er lidt sjovt.

Næste gang må turen gå forbi spillestedet Loppen, hvor jeg endnu ikke har været til koncert, men jeg har hørt det skulle være et rigtig godt sted!

Dette indlæg blev udgivet i Mad & drikke. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

